Sunday, February 8, 2015

Keyakinan

Jika anda berpegang pada keyakinan,
Maka hilanglah kesangsian,
Tetapi, jika anda sudah mula berpegang pada kesangsian,
Maka hilanglah keyakinan.

~ Sir Francis Bacon
Penulis Think & Grow Rich

Saturday, February 7, 2015

World

"This place is designed to break your heart,it was designed that way, if you're looking to be happy, in "Dunya"(WORLD), you're in the wrong place"

Monday, February 2, 2015

6 P formula

Nice 6P formula utk management dlm buku Brian Tracy:

""Proper Prior Planning Prevents Poor Performance"

Istighfar

“Barang siapa memperbanyak istighfar maka Allah S.W.T akan menghapuskan segala kedukaannya, menyelesaikan segala masalahnya dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka.” (Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud, an-Nasa’i, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abdullah bin Abbas r.a.

# BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH TAALA

Ukhwahfillah

perbualan dua orang lelaki semase sedang tadabur ayat alquran.

lelaki A : weh..kau perasan tak kalau     Allah cakap pasal syurga mesti ade ayat 'mengalir di bawahnya sungai sungai?'

lelaki B : perasan jugak..agaknye macam mane la rupe sungai tu ek..mesti indah..

lelaki A dan B saling berpandangan..

lelaki A menghulurkan jari kelingkingnye tanda perjanjian..

Lelaki B bertanya : Knape ni?nak janji ape ni?

lelaki A : janji ngan aku yang kite akan tengok sungai tu same2..

lelaki B bergenang air mate..

lelaki A : uishhh..kau nangis ke weh?

lelaki B : taklah..panas cuace ari ni..sampai mate aku pun berpeluh!

mereka bergelak ketawa bersame same..

'kite lepak kat syurga same2 eh nanti..sayang kau kerane Allah bro..'
Sahabat.. arini adalah hari jumaat terakhir dlm thun 2014.. byk kenangan yg Allah beri utk sy... menangis,  ketawa, suka duka.. semua bersatu dlm 1 ujian..
.
Maafkan sy kalau slama perkenalan Ada yg trguris hati..dan sebagainya.. Salah dan khilaf yg xdpt dipisahkan dgn manusia.. Semuanya xde niat.. Biasa lah...kekadang terlepas ckap Tanpa sdar.. .
.
semoga Ada manfaat perkenalan kita..itu lah sebaik2 manusia.. .
.
Cari saya kalau kita tak jumpa di syurga..
#Ukhuwahfillah

Impian

Selagi org belum mentertawakan impian2mu, selagi itu impian2mu itu belum cukup besar..

Wednesday, January 14, 2015

Sukses

 Sukses yg sebenarnya adalah tentang BERTAHAN dalam berjuang..
⌚ di saat yg lain melepaskan genggamannya!!
- Danang Pembuat Jejak, 2008

Thursday, January 8, 2015

Qanaah

orang2 yang bersifat qanaah,

sentiasa tenang dengan hidupnya, cukup puas dgn apa yg mereka miliki.....

mereka, walaupun hanya memakan sesuap nasi tapi perasaannya seolah-olah memiliki seluruh dunia.

Tuesday, January 6, 2015

Monday, January 5, 2015

Art of Leadership

Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it.

~ Dwight D. Eisenhower